jkö

Emily Huxtons liv är inte precis som hon vill att det ska vara. Hon gör slut med sin pojkvän för att han tänkte fria till henne, men nu saknar Emily honom. När det äntligen verkar gå framåt på jobbet blir on trakasseras av sin chef och hennes farfar håller på att bli dement. Men hon har i alla fall några vänner som står bredvid henne i vått och torrt, Jess och Ruth.

Jag är inte särskilt förtjust denna bok, den var faktiskt ganska tråkig. Boken grep inte tag i mig, visst jag tycker om Emily men hon klarar inte av att bära upp boken själv. Andy är nog den jobbigaste personen i hela boken, bara säger, och jag vill att Emily ska bli tillsammans med Mason istället. Men allt är inte dåligt med boken, t.ex. Ruth är en frisk och rättfram vind som hjälper Emily, lite gran som gudmodern i Askungen.
Jag noterade på framsidan att det fanns lovord från Marian Keyes, och borde ha tagit det lite som en varningsklocka då jag aldrig orkar läsa klart någon bok av Keyes. Det samma faktum gäller Jane Austen, fast hon skulle sagt lovord om boken har jag lite svårt att se. Främst då Austen dog 1817.

Bokus (engelska) | Adlibris

