Tags

Den framgångrika balettdansösen Kate Kimball har avslutat sin karriär som proffs ballerina i New York för att flytta hem till den lilla staden hon växte upp i för att starta en balettskola. Där möter hon den snygga hantverkaren Brody O’Connell och attraktionen finns genast där. Men båda två är väldigt envisa varelser, för trots alla försök Kate gör för att närma sig Brody lyckas han värja sig för hennes charm. Kommer Kate kunna lycka att få Brody på fall?

Jag hade inte särskilt höga förhoppningar nr jag först fick boken att läsa var jag skeptisk, en Harlequin bok? Men jag bestämde mig för att ge den en chans då den är skriven av Nora Roberts.
Jag började läsa boken och insåg snabbt att boken inte ’over the top’ romantisk som Harlequin böcker brukar vara. En dans på rosor har en riktig handling, men det kan bero på att den tillhör Harlequin Silk, vars böcker är mer inriktade på att få läsaren att beröras av historiorna.
Jag tyckte om Kate direkt, hon är en väldigt förtjusande huvudperson och man kan inte låta bli att hoppas att allt ska gå vägen för Kate och Brody, även om man förstår varför Brody drar sig undan från Kates närmanden. En karaktär som är värd att nämnas är Brodys underbart charmiga lille son Jack som ger boken lite ”aw” känsla.
En sak som jag dock inte är så förtjust i är hoppen som görs ibland i boken. Det står ett ~ och sedan kan handlingen hoppa från allt till den andra personen perspektiv till en hel vecka eller längre framåt i tiden. Detta gör att handlingen blir lite stakande då och då.

Men överallt är boken charmig och väldigt mysig, med personer man bryr sig om och en handling som överlag är välskriven. En dans på rosor är en perfekt feel good bok att läsa när man burat ner sig under en skön filt och bara vill slappna av.

Bokus (e-bok)| Adlibris (e-bok)

