div 002

Efter sin fars död hittar Silla hans dagbok. Men det finns något mer i boken än bara hans ord, det finns trollformler, och alla behöver en droppe blod för att kunna verka.
Samtidigt på andra sidan fältet bor Nicholas tillsammans med sin pappa och sin väldigt irriterande styvmamma Lillith. Deras första möte blir på kyrkogården då Nick av misstag få se Silla utföra sin första formel på ett löv. Med tidens gång blir deras band allt strakare men det gömmer sig någon i de mörka skuggorna. Silla är bered att göra vad som helst att få reda på sanningen om sin familj och speciellt sin pappa, oavsett hur högt priset är.

Boken är okej, det finns en ganska bra grund men på flera håll blir historien bara platt. Det blir spännande på slutet, det går inte att förnekas, men annars tuffar boken hela tiden på i sin egen takt. Det blir sällan så att historien griper tag i en men inte så långsam att man somnar. Men det fanns definitivt som jag bara ville lägga ifrån mig boken och sluta läsa den men jag intalade mig själv att läs lite till, det kanske blir bättre. Det blev det inte. Den mystiska Josephine hade jag velat se mer av och så hade jag gärna velat veta att den kursiva dagboks text, som jag fann lite jobbig att läsa, faktiskt hade ledtrådar i sig. För jag hoppade bara över dem. Eller så innehåller dem bara en massa sentimental babbel.
Om jag skulle betyg sätta boken skulle jag ge den 2.5/5.

Bokus | Adlibris

