poi 001

Precis som alla andra år så länge hon kan minas ska Belly och hennes mamma spendera sommaren med hennes mammas bästa vän Susannah samt hennes två söner, Jeremiah och Conrad. Fast detta år skiljer sig lite från de förgångna, hon träffar killen Cam som får hennes hjärta att slå snabbare och snart är de två av dem ett par. Men längs in finns ända kärleken för Conrad, en liten flickas kärlek till den snygga äldre killen, som ändå aldrig kommer att leda någonstans. Eller?

Det tog mig ett litet tag att vänja mig vid hur boken är uppbyggd men sedan flöt läsning på som en våg som sveper över havet.
Man märker att Belly är en ung tonåring då boken reflekterar det hela ung flicka blir tillsammans med en kille men är fortfarande kär i killen som är äldre men som troligtvis inte tänker på henne på samma sätt. Just detta gör att man känner igen sig i boken, då jag har varit med om just detta. Att gilla en äldre kille som troligtvis inte tänker på dig på samma sätt.
Boken är inte jätte engagerande men den är dock tillräckligt fängslande för att man ska läsa ut den. Men jag tänker inte plocka upp denna bok igen, vi fungerar bara inte jag och boken.
Men trots allt är jag glad att boken inte innehöll något av det hela ”åh, jag är så ful” som oftast tycks dyka upp i böcker som riktar sig mot unga tonårsflickor, speciellt om titeln är Sommaren jag blev vacker…

Bokus | Adlibris

