gig 001

London är sexton år, men hon är inte alls som andra sextonåringar. Varje gång hon lägger sig raderas hennes minne och allt som blir kvar är små glimtar av framtiden. En syn av en begravning får henne ur balans, vem är det och varför spökar det hos henne? Kan det vara henne nya pojkvän som hon av någon konstigt anledning inte kan se i framtiden. Londons liv är fullt av frågor men den största av dem alla är varför försvann hennes minne när hon var 5?

Boken slutar lite med en cliff hanger, lyckas dem hitta den försvunna pojken? Det är det jag vill veta och det som jag tar med mig från boken. Det borde inte vara okej att bara sluta en bok sådär, som om man slutar lägga ett pussel med ett par bitar kvar och sedan rammar man in det utan dem där bitarna som alltid kommer att fatta dem.
Boken är lite seg och det tar en väldigt lång stund innan man får någon djupare förklaring eller insikt till Londons liv och varför hon gör som hon gör vilket får en, till en början, att bli lite irriterad. Boken hade potential på pappret men boken i sin helhet är inte i närheten av det jag förväntade mig av den.

Bokus | Adlibris

